rosa häst och fuck you.

Några tankar såhär på kvällskvisten.
Man borde uppskatta saker man i många fall tar för givet. Som att man kan se och känna smak. Tänk de människor som aldrig får se allt det vackra och allt det hemska. Som inte får se färger, former eller titta in i vackra ögon med tjocka ögonfransrader. Tänk de som aldrig får känna smaken av nyplockade söta smultron, någon annans tunga eller eftersmaken från ansjovis.
När man klagar på att man har mycket i skolan eller är stressad inför helgens tre fester borde man tänka om. Det finns barn över hela världen som inte drömmer om annat än att få gå i skolan. Det finns tjejer och killar som skulle bli överlyckliga av att få gå på en fest, en enda gång. And on it goes.
Jag vet att jag själv är dålig på att uppskatta det jag har. Man vill alltid ha mer. Men just i denna stund är jag tacksam för allt och alla jag har i mitt liv. Slut på predikan för denna gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0