smörbullar och sockerdricka i glasflaska.

Elva timmar i skolan och sex kaffepauser senare sitter jag nu med en tallrik pasta i min soffa. Inför nästa tenta har jag lovat mig själv att börja plugga tidigare. Just nu längtar jag efter tentafest och den känsla som kommer med att min första riktiga tenta på läkarlinjen är avklarad. Jag vill se mer av Göteborg. Jag tror att våren i Göteborg är fin. Alla säger att sommaren är underbar här, men jag tror att våren kommer bli minst lika härlig. Promenera runt i Haga och Linnéstaden med en kaffe i handen och bara titta. Hitta ett konditori som serverar nybakade smörbullar och sockerdricka i glasflaska. Bara ben, bomullsklänning och håret utsläppt. En cigarett och mjukglass. Gå genom parker och upptäcka mysiga kvarter med gamla sekelskifteshus. Sätta mig på en bänk under ett stort träd och bara dofta på blommorna som tjuren Ferdinand. Klart att jag längtar hem ibland. Men allt det jag älskar med Stockholm finns kvar. Tre timmar med tåg eller en timme med flyg. Det känns lagom långt bort. I alla fall just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0