veckans to do: rocka rockring och plugga anatomi.

Det är svårt att hitta balans. Jag är väldigt svart eller vit. Antingen så sover jag två timmar per natt eller så sover jag tolv. Jag dricker två liter juice, inte ett glas. Jag pluggar tio timmar i sträck och sen totalvägrar jag öppna en lärobok resten av veckan. Jag skrattar hysteriskt och är överlycklig eller så vill jag dö.
Inte riktigt så, men nästan.
Ibland kan jag önska att jag vore lite mer mellanmjölk, lite mer lagom. Vara ganska glad, ganska pigg, plugga ganska mycket och älska lagom mycket. Men i längden skulle jag nog tröttna på mig själv. Charmen med mig är nog just den att jag är antingen eller. Lite oförutsägbar. Lite knäpp.
Det är mindre än två veckor kvar till tentan och den här veckan ska jag försöka plugga lite mer. Har varit ganska dålig på det sedan jag började läkarlinjen. Har ju varit så mycket roligt att sysselsätta sig med. Och många av våra föreläsare har faktiskt varit noga med att poängtera att det är viktigt att ha roligt under dessa fem och ett halvt år. Om man gör mycket roligt så kan man fokusera på skolan för att man är full av det roliga. Det roliga hjälper en att prestera bra i skolan. Så den här veckans to do blir att rocka rockring och plugga anatomi. Bra kombo enligt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0