kommer ni ihåg.

Kommer ni ihåg när man gick i trean och verkligen önskade att man blev sjuk så man fick vara hemma från skolan. Man fick önska sig vad man ville från affären och äta godis mitt i veckan. Man fick titta på film hela dagen och ligga med täcke och kudde i vardagsrummet och mamma kom springandes så fort man pep lite ängsligt sådär. Till mellanmål fick jag oboy i ett stort glas med många sugrör och nutellmackor i trekanter.  Om man hade tur köpte pappa presenter påväg hem från jobbet.
Nuförtiden är det inte riktigt lika roligt. Det är störande och äckligt när man sitter och drar in snor i näsan under föreläsningarna. Koncentrationen ligger på noll och antalet sidor i boken som man inte läser växer för varje dag. Det är tungt att släpa runt på en väska med dator och två böcker på 500 sidor styck, en kasse mat, en kasse kläder och ett block. Ni fattar.
Förhoppningsvis är det bara ett virus och jag ska äta upp min teriyakikyckling, dricka upp mitt glas med blåbärssaft och hoppas på att imorgon känner jag mig lite piggare. Tills dess ska jag försöka läsa i alla fall lite i anatomiboken, kolla på Svergies mästerkock och springa ner på hörnet och köpa en påse lakritsnappar. Den här veckan händer det hur mycket roligt som helst med bland annat fadderåterbjudning, drink, utgång och middagar. Då vill man ju vara pigg och kry.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0