min blogg.

Jag har valt att inte vara personlig i min blogg. Jag har varit hundra procent ärlig, men aktivt valt att skriva om saker som jag skulle kunna berätta för vem som helst. Det är en stor skillnad mellan att vara social och att vara öppen. Att vara social är för mig detsamma som att man pratar och umgås med många människor. Att vara öppen innebär att man vänder sin insida utåt. Jag är social, men inte öppen. Öppen är jag bara med dem jag litar på och känner.
Hela bloggvärlden bygger på att folk blottar sig själva till hundra procent. Allting som skrivs är självklart inte sant, men jag tycker ändå att många bloggare gått över gränsen för vad gemene man borde vilja dela med sig av. Folk skaffar bloggar av många olika anledningar. Anledningen till att jag valde att skaffa en blogg var för att dokumentera händelser, människor och erfarenheter under mitt första år på läkarlinjen i en ny stad. Naturligtvis ville jag även att familj och vänner som jag inte har daglig kontakt med skulle kunna läsa om vad jag har för mig. Min blogg är även ett sätt att ventilera och dela med mig av vackra bilder och ord. Saker som jag tycker om helt enkelt.
I och med att jag gjorde valet att påbörja läkarlinjen, valde jag även bort många saker. Det jag valde var att investera i mig själv. Läkarutbildningen är en långsiktig investering. Det är hårda studier, en ny stad, relativt lite frihet och jag blir bunden till skolbänken i många år framöver. Kortsiktigt skulle jag gärna vilja resa till Paris, London eller New York. Jag skulle vilja åka vespa på nätterna, äta choklad till middag och gå ut fyra dagar i veckan. Jag skulle vilja ta dykarcertifikat, sova till klockan tolv på dagen och filosofera under stjärnorna. Men jag vet att jag valt rätt. Jag är helt säker. Och det är en jävligt skön känsla. Jag kommer hinna göra allt jag vill. Det finns sommarlov, jullov, helger, kvällar och utbytesterminer. Livet går inte på repeat. Livet är det som pågår just nu. Så är det bara.

Kommentarer
Postat av: zylt

2011-02-24 @ 23:16:35
Postat av: Zylt

så kloka ord från en fin tjej

2011-02-24 @ 23:17:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0