saker jag vill göra och vara.

Jag vill bli hjärtkirurg och plastikkirurg. Jag vill ha läst ekonomi på Yale samt ha en juristexamen från Japan. Jag vill jobba på ett konstgalleri i New York och på ett konditori i Paris. Jag vill ha tre barn och en jävligt underbar man. Jag vill ha långt brunt självlockigt hår med blåa toppar på tisdagar och söndagar. På fredagar och torsdagar vill jag ha krusigt rött hår i en knut på huvudet. Resten av dagarna vill jag vara blond. Förutom på onsdagsmorgnar då jag vill ha rosa hår. Jag vill ha fräknar på näsryggen och ett födelsemärke till höger om munnen. Jag vill bli framgångsrik, men ändå inte skaffa barn alltför sent. Jag vill vara bäst i klassen och samtidigt lyckas göra roliga saker efter skolan varje dag. Jag vill sova tio timmar per natt, men ändå gå och lägga mig sent. Och stiga upp tidigt. Jag vill äta bakelser och espresso till frukost. Röka många cigaretter och diskutera ytliga saker. Men samtidigt vara påläst och allmänbildad. Jag vill överraska och vara oförutsägbar, men samtidigt lugn och trygg. Jag vill vara den som folk beskriver som gladast. Och som verkligen är gladast. Jag vill måla stora tavlor i min ateljé. Färgsprakande, med stora penseldrag och glitter. Jag vill gå långa promenader längs stranden varje morgon och titta på stjärnorna med den jag älskar innan jag går och lägger mig varje kväll. Jag vill ha världens finaste och mest omtänksamma vänner som älskar att skratta åt samma saker som jag gör. Men som har helt andra åsikter och inte är rädda för att säga ifrån. Jag vill äta choklad till middag och borsta tänderna med whiskey. Jag vill ha en hes och mörk röst. Men samtidigt låta flickig. Jag vill att min familj ska vara lycklig och frisk. Jag vill ha en häst som jag kan rida i skogen utanför mitt sommarhus. Jag vill kunna prata med delfiner.
Lite saker jag kom på att jag vill göra medan pastan kokar. Fortsättning följer en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

VILKEN HÄRLIG BLOGG. PRECIS DU NÄR DU ÄR SOM BÄST!! keep it up girl

2011-01-29 @ 16:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0