två bruna ögon.

Jag älskar känslan av att komma hem efter en lång dag och tvätta bort allt smink. Skrubba, tvåla och skölja tills allt försvunnit och jag är helt osminkad. När jag tittar mig i spegeln då ser jag mina två stora bruna ögon som de ska se ut. Men nästan lika mycket älskar jag känslan av att göra mig i ordning inför en rolig kväll. Långa drag med mascaran, mjuka cirklar med puderborsten och kolsvarta linjer som ramar in ögonen.  Det jag ogillar är det där mellanköret som man har till vardags. När man duttar på lite grann medan man sveper en kopp kaffe och har bråttom till skolan. Ytligheter jag vet. Men det är rätt avkopplande efter en lång dag med PCR-labb och cellbiologi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0