one day.

Vardag. Ställde klockan på halv sju, men steg inte upp förrän halv åtta. Havregrynsgröt med socker, kanel och päron. Två koppar kaffe och nyhetsmorgon. Sminkade mig på två minuter. Sprang till bussen. Föreläsning nio till tio. Kaffe. Föreläsning kvart över tio till tolv. Lunch med nollegruppen och våra faddrar. Planerade fadderåterbjudningen och skrattade mellan tuggorna. Vidare till biomedicinska biblioteket för att sitta i ett grupprum och gå igenom föreläsningsanteckningar. Spårvagn 7 till botaniska trädgården. Gick vilse, men hittade tillslut botanik- och miljöbiblioteket där jag lånade två biologiböcker. Spårvagn tillbaka till Kapellplatsen. Ett kort stop förbi Ica för att köpa baguette, lagrad ost, soltorkade tomater och en flaska Brämhults blåbärssaft. Hem. Nu ska jag sätta på kaffe och göra några ostmackor. Sedan hoppas jag på att kvällen bjuder på allt annat än vardag. Det har jag haft nog med idag.


Kommentarer
Postat av: Ragge

Kul att du bloggar!!! Snart kommer jag å hälsar på om jag får...

Kram Farbror

2011-01-25 @ 18:03:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0